Primii pasi pentru a invata o limba straina

limbistrainebig

1. Crearea unei atmosfere prielnice

Nicio lecție nu este eficientă, dacă elevul nu este interesat de subiect. Înainte de a începe lecția de limbă străină, procedăm corect dacă pregătim toate materialele necesare. Această măsură este fundamentală în pedagogie, deoarece chiar și micile întreruperi, abateri de la subiect le distrag atenția celor mici. O ”lecție”, adică o activitate, în cazul copiilor mici poate dura între 10 și 30 de minute, în funcție de vârsta și particularitățile de vârstă ale copiilor. Un copil de 3 ani este capabil să fie atent la un subiect 10-15 minute, iar un preșcolar de 6 ani, aproximativ 30 de minute.

2. Exerciții ușoare, care să cuprindă structurile gramaticale cel mai des folosite

Majoritatea copiilor mici au cunoștințe minime privind orice limbă străină, iar cei care cunosc câteva noțiuni și structuri comit numeroase greșeli de exprimare. Așadar, noi ca părinți, în prima fază va trebui să alegem exerciții pentru formarea deprinderilor de vorbire cât mai simple și ușoare, pornind de la nivelul zero. Toate exercițiile alese este bine să aibă ca bază structurile gramaticale cel mai des folosite.

Este foarte important ca predarea vocabularului, a modelelor de structuri de limbă să se facă în unități mici. Un exercițiu să se refere numai la un singur model, care va fi exersat prin joc sau lectură după imagini. (Modalitati De Dezvoltare A Limbajului)

Iată câteva exemple de expresii folosite pentru învățarea unei limbi străine.

1. Salutul

– Bună ziua!

– Bună dimineața!

– Bună seara!

– La revedere!

2. Prezentarea

– Eu mă numesc…

-Pe mine mă cheamă…

3. Comenzi

– Să ieșim!

– Să pornim!

– Du-te!

– Haide!

-Oprește-te!

– Intră!

3. Teme inspirate din situații reale

Expresiile și structurile gramaticale noi pot fi însușite și exersate în diferite situații precum, în timp ce copilul nostru se joacă. De exemplu: copilul se joacă cu un ursuleț. Noi îl întrebăm pe cel mic: ”Ce este acesta?” Copilașul nostru ne va răspunde: ”un ursuleț”. E bine să îl stimulăm să ne răspundă în propoziții cât mai dezvoltate, și nu doar în 2-3 cuvinte. Scopul oricărui exercițiu este să îl determinăm pe micuț să folosească cât mai mult cuvinte noi, învățate în diferite situații și contexte.

4. Material didactic bogat

Copiii mici rețin cel mai ușor informațiile noi prin joc. (Modalitati De Dezvoltare A Limbajului). Putem folosi ca și material didactic, animale de pluș sau păpuși. Expresiile menționate mai sus le putem exersa printr-un joc didactic, unde două păpuși au un dialog simplu.

De asemenea, putem opta pentru cartonașe, cărți de joc și ilustrații, când dorim ca cei mici să învețe cuvinte noi.

Rimele și zicătorile ilustrate sunt cât se poate de eficiente pentru exersarea structurilor gramaticale.

Să nu uităm nici de CD-uri, desene animate sau diafilme, care pot fi materiale didactice foarte bune pentru dezvoltarea și consolidarea vocabularului.

5. Pronunția corectă

Pronunțarea corectă a sunetelor este fundamentală în predarea unei limbi străine. Este important să știm să vorbim limba respectivă fluent și corect din punct de vedere gramatical. Pronunția trebuie să fie clară, iar noi în calitate de profesori, trebuie să vorbim rar și limpede.

Articol de Imola Ognean

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.